March 30, 2009

bermula la episod kesibukan..

Posted in Rintihan anok beranok at 3:57 PM by anokberanok

hallawei..ape khbr smua..sht smuanye??huhu..aku ni ade lg mse nk taip2 kt blog ni kn..padahal asgmt belambak..haha..bkn ape..sje nk release tension jap.. next week aku akn sbuk dgn presentation week..hmm..cmne ni erk??

bosan gak nk kne present ni..ye la..nk bg org dgr bkn sng..tp lg bile org da dgr..kite lak yg jd “eh betul ke ape yg aku ckp ni??”..haa tu mslh tu..cmna nk wat tu??haha..aku pon x thu la..tp as long as kite phm ape yg kite nk ckp..so btul ke x ape yg kite ckp tu..bedal je…btul x btul..tu no 2..sape stuju angkt kening..haha

yela..klu kite nk stress pk psl tu sgt..kang present ntah ke mne..kite ntah ke mne..kn??kn??kn??..hehe..k la..x leh lelame kt sini..kang mende lak aku ngarut aku pon x thu..so..cau cin cau<<btul ke ni??..huhu

presentation_skills

March 29, 2009

mana mau dpt duit ni??adess

Posted in Rintihan anok beranok at 5:37 AM by anokberanok

hi..ade ke yg nk jwb hi aku ni??haha..ntah la..bln ni bln yg plg memeritkn aku rse spjg aku dok sini..sbb bln ni aku btul2 sengkek..adess..duit x de ni..skg ni tggl bpe bls hinggit je ni..ntah smpt thn bpe lme ntah ni..haha..mne mau cri duit ni??anyone got any idea??

stok megi ade lg bpe bungkus ntah..knp ye..time duit x de ni la bru nk bringat..time duit ade..haa..blnje x ingt dunia..pntang tgk mende..seme nk bli..bile da x de ni…tgk la ape2 pon..wat x thu je..bkn wat x thu pon sbnrnye..nk bli.tringin sgt2 nk bli..tp tpkse wat x thu la..nk bli cmne kn..duit nk mkn pon x lps..ade hti nk bli mende laen???

penah dgr psl biz intenet??for sure penah kn??mcm2 bisnes intenet ade kt M’sia ni..tp sjauh mne kbnrnnye??fungsinye..utk tlg org2 yg ketandusan duit mcm kite ni..dr duit..kite wat duit..tp btul ke??haa..renung2kn..& selamat beramal..assalamualaikum..huhu

pokai-beb

January 31, 2009

” MAS vs Air Asia “

Posted in Rintihan anok beranok at 3:38 AM by anokberanok

salam..bejumpe lg kite dlm rncangan…blog anok beranok..huhu..arini..aku (ahmad boss)..nk cite psl tiket flght yg aku plan nk bli utk blk ke smnjg..dgr betul2 tau cite yg menyayat ati ni..hallawei..ape ke sengal,,nk dgr cmne??kt sini bground music pon x de..lg blh dgr cite aku kn??hahaha..ok2..correction..bce btul2 k..” jgn betulkn intenet anda ” bak kate wan besau..ade ke smlm dia ckp kt aku dia gdh dgn nua..adeh..pstu ckp kt aku klu x caye sudah la..tp dia dgn nua mmg gdh skg ni..dia ckp cmtu..last2..ngaku gak dia sje nk klentong aku..tp x pe..aku rilek je..smlm plus wan besau..ade 2 org lg yg cite kt aku dorg gdh..so..aku x amek port sgt la klu wan besau ckp dia gdh dgn nua..sbb aku thu dia klentong..haha..

ok2..balik kpd tjuk cite aku arini..aku usha tiket kt 2 sites smlm..MAS dgn Air Asia (now..everyone can delay)..besenye klu cuti,nk blk ke smnjg..aku amek Air Asia..ye la..low cost katekn..tp smlm..aku bru thu..MAS offer jauh lg murah dr Air Asia..perghh..nsb baek mse tgh2 usha kt Air Asia tu..aku x book lg..klu x..sje melepas offer dr MAS,,tp yg MAS ni lak..kne book awl la..sbb ahad ni (1hb 2) da tutup twrn dia ni..

MAS offer rm89 utk one way trip dr labuan –> kL..Air Asia lak offer around rm100++ utk one way trip dr labuan ke kL..so..ape kejadahnye¬† nk naek Air Asia kn??baek naek MAS..hahaha..tp penin gak gwe ni nnti..klu trn kt LCCT..aku da bese..x ksh la nk trn tu lepak kt mne2 pon..tp ni trn kt KLIA..mne aku nk dok ni??hahaha..x pe2..ikt org je..kn??

so..tang usha hrga tiket tu da beyeh da..tang nk bli tu mslh lak..hahaha..duet aku x cukupppppppppppp…aduii..spoil tul la..cmna nk wat ni??

malaysiaairlineslogo_new

vs

logo-airasia

July 31, 2008

teRbanG Jauh~

Posted in Rintihan anok beranok at 3:38 AM by anokberanok

Ku duduk sendirian
Mengenangkan hari-hariku
Yang telah berlalu
Dan yang akan berlalu

Ingin ku tebarkan sayapku
Ku ingin terbang
Tinggi
Jauh

Ku ingin membelah angin lalu
Ku tak mahu duduk diam
Bersahaja
Ingin ku terbang jauh
Dari duri-duri itu
Yang kian menusuk diriku

Dalam kesunyian itu
Ku tangisi seorang diri
Ku terasa sangat sukar
Untuk menghadapinya

Ingin ku luahkan
Kepada mereka
Namun mereka tak bisa memahami
Mereka tak mampu memberikan penyelesaiannya
Meskipun teman rapatku sendiri

Ternyata
Hanya kepadaNya
Tempat ku bergantung
Hanya Dia yang memahami
Keadaan ku kini

Aku masih belum mendapat kepastian itu
Ku rasa sungguh berat di dadaku
Tersimpan seribu duka
Yang teramat

Kala kesunyian itu
Ku teringat wajah-wajah itu
Insan yang ku sayangi
Alangkah bahagia
Kiranya dapat ku ketemu

Hati ku terasa pilu
Namun
Masih terdapat secebis semangat
Aku bukan insan lemah
Yang mudah mengaku kalah

Ku tahu
Inilah ujian dariNya
Yang perlu aku harungi
Meskipun terasa berat

Jangan ku lupa
Masih ramai insan
Yang lebih banyak merasai keperitan
Keperitan ku
Hanya sementara

Kelak
Sinar bahagia akan menyinar
Dan aku
Akan akan bisa mengecapinya

Maka
Bersabarlah
Ku pasti boleh
Mengharunginya!

July 17, 2008

Perjalanan Hang Jebat ke Negara China….

Posted in Rintihan anok beranok tagged at 2:38 AM by anokberanok

Setelah hazlan pergi...ko membawa diri pula..ishkkhkkk....

Setelah hazlan pergi...ko membawa diri pula..ishkkhkkk....

Berbincang masa depan dengan para sahabat

Berbincang masa depan dengan para sahabat

Arakian, maka tersebutlah kisah yang kononnya hang jebat ingin menuntut ilmu ke negara china…..dalam keadaan negeri pahang yang huru-hara…..hang jebat telah membuat keputusan bahawa dirinya ini masih lagi kekurangan ilmu untuk mempertahankan diri…..tersentak dengan keadaan itu, lalu jebat telah sebulat suara menyatakan hasrat beliau kepada para sahabat….bagaikan halilitar yang memecah bumi, hancur luluh hati para sahabat mendengar khabar berita itu……Didalam pikiran mereka, tanpa jebat, bagaimana mereka hendak mempertahankan bumi pahang itu…sudahlah sultan jarang sekali berada di istana….Datuk Karim telah lari meninggalkan istana kerana keadaan yang tidak menentu kerana cemuh dengan janji-janji mamak bendahara…tambahan pula, dikalangan para sahabat….dato’ bahaman dan tuk kenali terpaksa ke majapahit untuk menjaga bekalan air disana………mat kilau telah berumur dan uzur, haji abdul rahman limbong sudah letih mentadbir negeri pahang…..tuk janggut baru sahaja saja berhijrah ke negeri pahang dan masih mentah dengan pergolakan dalaman……

Namun, jauh di sudut hati para sahabat….pemergian jebat ada hikmah disebaliknya…tujuan beliau adalah untuk kebaikan negeri pahang dan taraf hidup masyarakat…. malah rasulullah menuntut umatnya mencari ilmu hingga ke negara china…menuntut ilmu dari buaian hingga ke liang lahad…sahabat agak faham benar dengan keinginan jebat…kalau hendak makan nasi…maka kenalah makan nasi kesemuanya…jangan ada mee atau bubur…

Hendak dijadikan cerita, sebelum kejadian ini berlaku…haji abdul rahman limbong dan jebat pada mulanya berpakat hendak ke negara china kerana tertarik dengan ilmu kung fu dan wushu disana…mereka telah menghantar perutusan kepada maharaja china..maharaja chua soi lek…tentang keinginan mereka untuk menuntut ilmu…malangnya maharaja telah membantah keinginan mereka….kecewa mereka berdua….

namun jebat masih tidak berputus asa….lalu mengajak abdul rahman berbincang dengan maharaja….namun maharaja tetap dengan pendiriannya..abdul rahman telah berputus asa…didalam hati masih banyak tempat lain hendak berguru….Panas kepala jebat!!!….

Berbalik kepada cerita asal, sesudah beliau menyatakan hasrat kepada para sahabat…maka berangkatlah jebat pada hari jumaat…menaiki tongkang ke negara china…setiba di tengah lautan china selatan….ribut taufan telah memukul menyebabkan lautan bergelora…cemas seketika jebat! terkelu dan terkedu dengan kejadian alam ini…jebat terus mengarahkan nakhoda kapal mencari pulau untuk berselindung daripada ribut ini…setibanya di suatu pulau…tiba satu ombak besar telah menghempas tongkang dan tongkang itu karam…jebat sempat berenang ke tepian pantai….Beliau pengsan di tempat kejadian….Sesedar daripada itu, bangunlah si jebat…melihat keadaan sekeliling..jebat kebingungan…”Dimanakah hamba ini?”…..++bersambung++…….

July 2, 2008

“Kasih Terpisah (adaptasi dr lagu kasih tercipta)”

Posted in Rintihan anok beranok at 6:43 AM by anokberanok

siapala kami..di staff tirikan..IBH kate pergi..JBA kate mari..sob sob T_T.. pemergian kami mengundang 1000 mcm persoalan..knp kami??mengapa???arghhhh!!!!

hei hei..nk thu kisah selanjutnya??knp kami wat post cmni??tunggu sambungannya…….

June 5, 2008

Posted in Rintihan anok beranok tagged at 1:57 AM by anokberanok

Ape kejadahnye ni semua??sape yg slh??gerang la aku gini…ni aku (boss) amek mse naek moto..apis bwk mse ni..aku jd potograper…tu bru kete tu..moto x kire lg tu…mujo camera aku bkn cybershot..klu x…konpem lg byk bukti2 aku upload..ni bru kat kuantan..kt tmpt korg ntah cmne la..klu kt bukit kuantan lg..bukit goh lg…tmpt2 maju cmtu..lg la..hahaha…seme mende nk naek..naek pah ceroh

————————————————————————————-

tmbh sket info..utk menambahkn skt ati kite…!!!!

Harga minyak sepanjang zaman.. (dalam masa 18 tahun – sejak 1990)

zaman Mahathir sebelum 90 – RM 0.89

tahun 1990 – RM 1.10 (kenaikan RM 0.21)

01/10/2000 – RM 1.20 ( kenaikan RM 0.10)

20/10/2001 – RM 1.30 (kenaikan RM 0.10)

01/05/2002 – RM 1.32 ( kenaikan RM 0.02)

31/10/2002 – RM 1.33 (kenaikan RM 0.01)

01/03/2003 – RM 1.35 ( kenaikan RM 0.02)

——> zaman Pak Lah <——-

01/05/2004 – RM 1.37 (kenaikan RM 0.02)

01/10/2004 – RM 1.42 ( kenaikan RM 0.05)

05/05/2005 – RM 1.52 (kenaikan RM 0.10)

31/07/2005 – RM 1.62 ( kenaikan RM 0.10)

28/02/2006 – RM 1.92 (kenaikan RM 0.30)

05/06/2008 – RM 2.70 (kenaikan RM 0.78 )

May 13, 2008

Perjuangan pemuda ktn hadapi kenyataan…..

Posted in Rintihan anok beranok tagged at 3:23 PM by anokberanok

tersentuh hati ini untuk berbicara….perjuangan yang perlu di tempuh oleh penganggur ktn…tidak dpt dibendung lagi….keperitan melihat rakan2 yang lain meninggalkan kampung halaman…meninggalkan member sekalian….namun begitu…usaha tetap diteruskan….survival spirit tetap ada dlm misi pemuda kt ini…tidak pernah mengalah…meninggalkan tanah tumpah sendiri…biarkan mereka pergi!!!…pergi dengan keegoan mereka sendiri…namun mengalah bukan sekali….cari kerja di tempat sendiri…mudah dan senang kita hadapi…..sekian..tengkiu