March 30, 2009

bermula la episod kesibukan..

Posted in Rintihan anok beranok at 3:57 PM by anokberanok

hallawei..ape khbr smua..sht smuanye??huhu..aku ni ade lg mse nk taip2 kt blog ni kn..padahal asgmt belambak..haha..bkn ape..sje nk release tension jap.. next week aku akn sbuk dgn presentation week..hmm..cmne ni erk??

bosan gak nk kne present ni..ye la..nk bg org dgr bkn sng..tp lg bile org da dgr..kite lak yg jd “eh betul ke ape yg aku ckp ni??”..haa tu mslh tu..cmna nk wat tu??haha..aku pon x thu la..tp as long as kite phm ape yg kite nk ckp..so btul ke x ape yg kite ckp tu..bedal je…btul x btul..tu no 2..sape stuju angkt kening..haha

yela..klu kite nk stress pk psl tu sgt..kang present ntah ke mne..kite ntah ke mne..kn??kn??kn??..hehe..k la..x leh lelame kt sini..kang mende lak aku ngarut aku pon x thu..so..cau cin cau<<btul ke ni??..huhu

presentation_skills

Advertisements

March 29, 2009

mana mau dpt duit ni??adess

Posted in Rintihan anok beranok at 5:37 AM by anokberanok

hi..ade ke yg nk jwb hi aku ni??haha..ntah la..bln ni bln yg plg memeritkn aku rse spjg aku dok sini..sbb bln ni aku btul2 sengkek..adess..duit x de ni..skg ni tggl bpe bls hinggit je ni..ntah smpt thn bpe lme ntah ni..haha..mne mau cri duit ni??anyone got any idea??

stok megi ade lg bpe bungkus ntah..knp ye..time duit x de ni la bru nk bringat..time duit ade..haa..blnje x ingt dunia..pntang tgk mende..seme nk bli..bile da x de ni…tgk la ape2 pon..wat x thu je..bkn wat x thu pon sbnrnye..nk bli.tringin sgt2 nk bli..tp tpkse wat x thu la..nk bli cmne kn..duit nk mkn pon x lps..ade hti nk bli mende laen???

penah dgr psl biz intenet??for sure penah kn??mcm2 bisnes intenet ade kt M’sia ni..tp sjauh mne kbnrnnye??fungsinye..utk tlg org2 yg ketandusan duit mcm kite ni..dr duit..kite wat duit..tp btul ke??haa..renung2kn..& selamat beramal..assalamualaikum..huhu

pokai-beb

January 31, 2009

” MAS vs Air Asia “

Posted in Rintihan anok beranok at 3:38 AM by anokberanok

salam..bejumpe lg kite dlm rncangan…blog anok beranok..huhu..arini..aku (ahmad boss)..nk cite psl tiket flght yg aku plan nk bli utk blk ke smnjg..dgr betul2 tau cite yg menyayat ati ni..hallawei..ape ke sengal,,nk dgr cmne??kt sini bground music pon x de..lg blh dgr cite aku kn??hahaha..ok2..correction..bce btul2 k..” jgn betulkn intenet anda ” bak kate wan besau..ade ke smlm dia ckp kt aku dia gdh dgn nua..adeh..pstu ckp kt aku klu x caye sudah la..tp dia dgn nua mmg gdh skg ni..dia ckp cmtu..last2..ngaku gak dia sje nk klentong aku..tp x pe..aku rilek je..smlm plus wan besau..ade 2 org lg yg cite kt aku dorg gdh..so..aku x amek port sgt la klu wan besau ckp dia gdh dgn nua..sbb aku thu dia klentong..haha..

ok2..balik kpd tjuk cite aku arini..aku usha tiket kt 2 sites smlm..MAS dgn Air Asia (now..everyone can delay)..besenye klu cuti,nk blk ke smnjg..aku amek Air Asia..ye la..low cost katekn..tp smlm..aku bru thu..MAS offer jauh lg murah dr Air Asia..perghh..nsb baek mse tgh2 usha kt Air Asia tu..aku x book lg..klu x..sje melepas offer dr MAS,,tp yg MAS ni lak..kne book awl la..sbb ahad ni (1hb 2) da tutup twrn dia ni..

MAS offer rm89 utk one way trip dr labuan –> kL..Air Asia lak offer around rm100++ utk one way trip dr labuan ke kL..so..ape kejadahnye  nk naek Air Asia kn??baek naek MAS..hahaha..tp penin gak gwe ni nnti..klu trn kt LCCT..aku da bese..x ksh la nk trn tu lepak kt mne2 pon..tp ni trn kt KLIA..mne aku nk dok ni??hahaha..x pe2..ikt org je..kn??

so..tang usha hrga tiket tu da beyeh da..tang nk bli tu mslh lak..hahaha..duet aku x cukupppppppppppp…aduii..spoil tul la..cmna nk wat ni??

malaysiaairlineslogo_new

vs

logo-airasia

January 30, 2009

” Kami Kembali “

Posted in Kisah Anok Beranok at 5:32 PM by anokberanok

Salam rindu buat smua..ermm..agak lame kami x berkunjung ke sini..ke dlm blog sendri..hehe..bkn ape..msg2 sibuk dgn kehidupan msg2..so..x byk sgt mse blh spent kt sini..ade yg dulunye keje..da quit..smbg blaja smule..ade yg brtukar keje n still cri keje laen..perubahan tu perlu kn..perubahan ke arah penambahbaikan..mcm blog ni gak la..theme da tuka da..haha

so..mne kite nk mule ni ye??k la..let we start our new topic with our latest story..ape yg kami wat skg ni slme kami menghilangkn diri..so..nk mule dr sape ye??kite mule dr abg wan a.k.a wan besau la ye..

so..abg wan ni klu dgr2 cite..skg ni tgh cri keje laen..sblm ni keje kt company lame la..IBH..tp da quit..knp quit??haa..ade la tu sbb2 dia yg trtntu..dgr cite da pkai “evo” skg ni..g mne2..dgn “evo” dia tu la..klu x dulu..dgn moto je..ajak g bdr pon..dgn moto je..blk tgh2 mlm..dgn moto je..tp skg..ape brg naek moto..haha..bgus2..ni slh 1 cth perubahan..dr moto —>”evo”..

makhluk ke-2..boss..haa..yg ni lak da msuk sem ke-2 skg ni..dia ni smbg blaja kt Sbh bah..UMS..amek degree dlm ape ntah..multimedia klu x slp..msuk2 umo da tua..esk2 klua..hahaha..haa lu pk la sendri..haha..lek2..jgn mrh..gurau2 je..blk2 smnjg nnti..jgn pkai cawat lak..ke da x knl kuantan??hahahaha..

insan ke-3..Lan Brasco..lan yang dulunya angkuh..best kn??ni dia sendri yg tulis kt fs dia..dia ni..org yg plg awl bwk diri..org laen x dan mende2 lg..dia awl2 dh bwh diri g kl..bkn bwk diri mende..dia ni g keje sane..kt TMPoint..bgs bdk ni..ade cuti pjg sket je..blk sokmo kuantan..org kate keje2 sane pon..dia ingt jgk la ke anok beranok dia sini..ke guane lan??bereh??

Rauna Baginda…hmm..cmne nk crite ni..ssh nk ckp psl dia ni..kang klu x ckp kang..kecik ati pulok..hahaha..x de la..gurau je nua..dia ni same kes dgn abg wan td..brenti keje..tp niat nk smbg blaja tu ade..cume x msuk2 je lg..dia ckp, ” uniKL dgn KPTM skg ni mne ade wat pengambilan dh..klu ade..aku msuk dh..tp klu blh keje sedak,aku x ngaji doh..aku keje trus je..ke guanne??”..haa..tu la dia ckp bile tnye dia wat mende leni..

Arepiece @ Pentau …yg ni..x thu la..ni btul2 mghlgkn diri..lps je boss brenti keje..dia pulak yg brenti keje..skg ni..katenye da smbg blaja kt kolej mne ye..klu x slp la..belah2 utara rsenye..x pun N9..ntahla..x sure..sbb mmg lost cntct dgn dia ni..ape cer??fs dia pon x update..adoii..ntahla..tp yg psti..mmg dia da smbg blaja skg ni la..amek degree kt 1 kolej..

(nu player 1) Jey…wan paijen @ mat jey katenye leni koya jd bdk kL sbb dia smbg degree kt KPTM kL..x leh nk wat mende la..da x ngaku asal usul doh..hahaha..lek jey..jgn mrh..bkn aku kate..mu hok kate..dia ni quit keje dr IBH dkt2 hjg thn lps (2008) sbb plan nk smbg blaja..dia dpt offer UiTM Arau..tp x g sbb…sbb..jey..blh x bgthu sbb kt sini??hahaha..ade la sbb dia knp..so..dia smbg blaja kt kL..jumpe geng2 KPMIM yg laen kt sane..

Nik Abdullah @ Pok Loh (nu player 2)..same situation with jey..this guy also resigned from IBH last year bcoz of his intention to further study..hallawei..time pok loh je..explain dlm omputih..ganah mu loh..hahaha..dia ni smbg kt KPTM gak..same dgn jey..tp yg bestnye..cre dia brenti tu..katenye..dia nk brenti..x bgthu bos IBH..dia cume ckp nk blk KB sbb ade kndri kwin kakak dia..pdahal dlm mse same..nk brenti doh..ganah2..hahaha

haa..amacam??tu la cite anok beranok skg..hilang bukan selama2nya hilang..tp hilang dtg smula dgn idea & pengisian baru..insyaAllah..so wat mse ni..tu je yg kite blh share..klu ade mse..we all akn sntiasa post cite2 yg latest psl we all @ around us…ok..see u all again..beyeh deh..

September 9, 2008

ape khbr org kampung!!!

Posted in Kisah Anok Beranok at 11:15 AM by anokberanok

hei hei..lme gue menyepi dr arena penulisan blog..bkn ape..bke sgt blog ni,cme bile buke tu,ketandusan idea nk tulis ape..alhamdulillah,stelah skian lme menyepi,arini aku mewakili team anok beranok kembali ke persada penulisan blog…chewahh..

so,skg ni mgkn pd yg thu, anok beranok daa “berpecah”..bkn da x de anok beranok, tp 2 dr ahli anok beranok terikat dgn komitmen msg2 d tmpt laen..sorg kt klang..sorg lg..haha..aku la tu..terdampar jauh kt pulau labuan..

so..yg aku thu skg,msg2 skg ni ikt hala tuju msg2..lan dgn keje Telekom dia,nua,apih,wan besa + (jey n pok loh) ngan IBH (kompeni lame aku..huhu) n aku..study kt UMS…tp ape2 pun..thx 2 the technology..wlaupun ssh nk jmpe..tp kiteorg still keep in touch..alhamdulillah..

hmm..ape lg nk ckp ye..psl aku la sket ye..aku kt sini..mcm da ok la kn..da blh adapt ngan cre hdp n environment sini..fuh..awl2 aritu..survive la gak..da la msuk lmbt..sorg2 je g mne2..skg ni ok la..kwn pun da rmai..hopefully pasni..jodoh lak jumpe kt sini..sape thu??hahaha..k la..aku da x de  idea..laen kli..ade rezki,ade idea..aku tulis lg..bwh ni ade gmbr latest aku kt sini..haha..koya lak upload gmbr sendri..

slmt pose kpd kgkwn ku…27hb aku blk ktn bro!!!!!!

July 31, 2008

teRbanG Jauh~

Posted in Rintihan anok beranok at 3:38 AM by anokberanok

Ku duduk sendirian
Mengenangkan hari-hariku
Yang telah berlalu
Dan yang akan berlalu

Ingin ku tebarkan sayapku
Ku ingin terbang
Tinggi
Jauh

Ku ingin membelah angin lalu
Ku tak mahu duduk diam
Bersahaja
Ingin ku terbang jauh
Dari duri-duri itu
Yang kian menusuk diriku

Dalam kesunyian itu
Ku tangisi seorang diri
Ku terasa sangat sukar
Untuk menghadapinya

Ingin ku luahkan
Kepada mereka
Namun mereka tak bisa memahami
Mereka tak mampu memberikan penyelesaiannya
Meskipun teman rapatku sendiri

Ternyata
Hanya kepadaNya
Tempat ku bergantung
Hanya Dia yang memahami
Keadaan ku kini

Aku masih belum mendapat kepastian itu
Ku rasa sungguh berat di dadaku
Tersimpan seribu duka
Yang teramat

Kala kesunyian itu
Ku teringat wajah-wajah itu
Insan yang ku sayangi
Alangkah bahagia
Kiranya dapat ku ketemu

Hati ku terasa pilu
Namun
Masih terdapat secebis semangat
Aku bukan insan lemah
Yang mudah mengaku kalah

Ku tahu
Inilah ujian dariNya
Yang perlu aku harungi
Meskipun terasa berat

Jangan ku lupa
Masih ramai insan
Yang lebih banyak merasai keperitan
Keperitan ku
Hanya sementara

Kelak
Sinar bahagia akan menyinar
Dan aku
Akan akan bisa mengecapinya

Maka
Bersabarlah
Ku pasti boleh
Mengharunginya!

July 19, 2008

” the adventure of Anok Beranok “

Posted in Kisah Anok Beranok at 9:15 AM by anokberanok

PERPISAHAN
Ketika tiba saat perpisahan janganlah kalian berduka, sebab apa yang paling kalian kasihi darinya mungkin akan nampak lebih nyata dari kejauhan – seperti gunung yang nampak lebih agung terlihat dari padang dan dataran.

KEINDAHAN KEHIDUPAN
Keindahan adalah kehidupan itu sendiri saat ia membuka tabir penutup wajahnya. Dan kalian  adalah kehidupannya itu, kalianlah cadar itu. Keindahan adalah keabadian yag termangu di depan cermin. Dan kalian; adalah keabadian itu, kalianlah cermin itu.

SAHABAT
Sahabat adalah keperluan jiwa yang mesti dipenuhi.
Dialah ladang hati, yang kau taburi dengan kasih dan kau subur dengan penuh rasa terima kasih.
Dan dia pulalah naungan dan pendianganmu. Kerana kau menghampirinya saat hati lupa dan mencarinya saat jiwa memerlukan kedamaian.

LAGU GEMBIRA (K-BOX)
Alangkah mulianya hati yang sedih tetapi dapat menyanyikan lagu kegembiraan bersama hati-hati yang gembira.

**pecoh lagu pah ceroh..haha

July 17, 2008

Perjalanan Hang Jebat ke Negara China….

Posted in Rintihan anok beranok tagged at 2:38 AM by anokberanok

Setelah hazlan pergi...ko membawa diri pula..ishkkhkkk....

Setelah hazlan pergi...ko membawa diri pula..ishkkhkkk....

Berbincang masa depan dengan para sahabat

Berbincang masa depan dengan para sahabat

Arakian, maka tersebutlah kisah yang kononnya hang jebat ingin menuntut ilmu ke negara china…..dalam keadaan negeri pahang yang huru-hara…..hang jebat telah membuat keputusan bahawa dirinya ini masih lagi kekurangan ilmu untuk mempertahankan diri…..tersentak dengan keadaan itu, lalu jebat telah sebulat suara menyatakan hasrat beliau kepada para sahabat….bagaikan halilitar yang memecah bumi, hancur luluh hati para sahabat mendengar khabar berita itu……Didalam pikiran mereka, tanpa jebat, bagaimana mereka hendak mempertahankan bumi pahang itu…sudahlah sultan jarang sekali berada di istana….Datuk Karim telah lari meninggalkan istana kerana keadaan yang tidak menentu kerana cemuh dengan janji-janji mamak bendahara…tambahan pula, dikalangan para sahabat….dato’ bahaman dan tuk kenali terpaksa ke majapahit untuk menjaga bekalan air disana………mat kilau telah berumur dan uzur, haji abdul rahman limbong sudah letih mentadbir negeri pahang…..tuk janggut baru sahaja saja berhijrah ke negeri pahang dan masih mentah dengan pergolakan dalaman……

Namun, jauh di sudut hati para sahabat….pemergian jebat ada hikmah disebaliknya…tujuan beliau adalah untuk kebaikan negeri pahang dan taraf hidup masyarakat…. malah rasulullah menuntut umatnya mencari ilmu hingga ke negara china…menuntut ilmu dari buaian hingga ke liang lahad…sahabat agak faham benar dengan keinginan jebat…kalau hendak makan nasi…maka kenalah makan nasi kesemuanya…jangan ada mee atau bubur…

Hendak dijadikan cerita, sebelum kejadian ini berlaku…haji abdul rahman limbong dan jebat pada mulanya berpakat hendak ke negara china kerana tertarik dengan ilmu kung fu dan wushu disana…mereka telah menghantar perutusan kepada maharaja china..maharaja chua soi lek…tentang keinginan mereka untuk menuntut ilmu…malangnya maharaja telah membantah keinginan mereka….kecewa mereka berdua….

namun jebat masih tidak berputus asa….lalu mengajak abdul rahman berbincang dengan maharaja….namun maharaja tetap dengan pendiriannya..abdul rahman telah berputus asa…didalam hati masih banyak tempat lain hendak berguru….Panas kepala jebat!!!….

Berbalik kepada cerita asal, sesudah beliau menyatakan hasrat kepada para sahabat…maka berangkatlah jebat pada hari jumaat…menaiki tongkang ke negara china…setiba di tengah lautan china selatan….ribut taufan telah memukul menyebabkan lautan bergelora…cemas seketika jebat! terkelu dan terkedu dengan kejadian alam ini…jebat terus mengarahkan nakhoda kapal mencari pulau untuk berselindung daripada ribut ini…setibanya di suatu pulau…tiba satu ombak besar telah menghempas tongkang dan tongkang itu karam…jebat sempat berenang ke tepian pantai….Beliau pengsan di tempat kejadian….Sesedar daripada itu, bangunlah si jebat…melihat keadaan sekeliling..jebat kebingungan…”Dimanakah hamba ini?”…..++bersambung++…….

July 2, 2008

“Kasih Terpisah (adaptasi dr lagu kasih tercipta)”

Posted in Rintihan anok beranok at 6:43 AM by anokberanok

siapala kami..di staff tirikan..IBH kate pergi..JBA kate mari..sob sob T_T.. pemergian kami mengundang 1000 mcm persoalan..knp kami??mengapa???arghhhh!!!!

hei hei..nk thu kisah selanjutnya??knp kami wat post cmni??tunggu sambungannya…….

June 30, 2008

” Sorakan emosi, dicetuskan oleh Anok Beranok ”

Posted in Kisah Anok Beranok at 1:09 AM by anokberanok

huhu…anok beranok kembali beraksi dlm arena penaipan blog slps beberapa hari menyepi..bkn ape..nk serasi2kn diri dgn environment baru tatkala anok beranok menerima kehadiran 2 ahli baru..chewahhhh!! ahaks~~ err..ape nk taip lg ye..tgk je la keGEMBIRAaan mereka (2 ahli baru) bersama kami..hahahaha..perasan sial..

Next page