July 8, 2008

Antara realiti dan fantasi….

Posted in Trivia tagged at 7:09 AM by anokberanok

tahukah anda..kite manusia ini pasti sampai masanyer akan tua….sebelum anda tua..apakah yang sedang bermain difikiran anda? kerjaya!…pelajaran!….rumahtangga….

ketiga-tiga ini adalah penting dalam hidup manusia……tapi..dalam byk-byk tu…(tiga benda nie) mane satu yang paling penting?…

Sebelum korang semua menjawab soalan bodoh nie..biar aku bg hints skit…

Kerjaya

(+ve side) kerjaya penting dalam kehidupan manusia…klu xde kerjaya, korang nak makan aper…xkn nk ble ekor kot…..

(-ve side) klu korang xde ilmu pelajaran, ko nk kerja aper…umur klu muda lagi patut timba ilmu dlu..bkn timba air parit dan sbgnyer…

Pelajaran

(+ve side) pelajaran nie penting dlm kehidupan manusia…org tua kte, belajar sampai ke negeri china…

(-ve side) xkn korang nk belajar sampai ke tua…ble mase ko nk kerja…umur plak camaner?…competition dgn graduan lain?

Rumahtangga

(+ve side) dh lumrah, setiap manusia hendak berkahwin…mengembangkan zuriat…menjaga maruah..dan so on yg baik-baik belaka….

(-ve side) utk berumah tangga, at least ko kne ade skit pelajaran dan kerjaya….camaner ko nk kawin klu xde pelajaran dan kerja….

semua nie…hint jer…bkn jawapan…korang pikir2 kn sendiri…dan jgn malu2…commentkn kt kte org….

alhamdulillah….

assalamualaikum semua…

1 Comment »

  1. chek wan said,

    eh, mcm ku penah lihat jejaka bercermin mate di blekang bos tuh.. wei!! zalie..da3.. g keje nuh!! monteng je keje..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: